Poke bowl met zalm, radijs en edamameboontjes

Ben jij iemand die graag vis eet? Dan moet je echt een keer dit gezonde poke bowl recept met zalm proberen! Vis is gezond omdat het gezonde vetten levert en veel eiwitten bevat. Perfect wanneer je gezond wilt eten en/of aan het afvallen bent! 

Wat zijn de risico’s van overgewicht?

Overgewicht is een groeiend probleem. Momenteel heeft maar liefst 50% van de volwassen Nederlanders overgewicht, waarvan bijna 14% ernstig overgewicht heeft. Het is vaak het gevolg van te weinig beweging en een ongezond eetpatroon. Overgewicht brengt nogal wat risico’s met zich mee. In deze blog ontdek je wat deze risico’s zijn.

Wat is het verschil tussen snelle en langzame koolhydraten?

Koolhydraten zijn suikers, en dus een belangrijke bron van energie voor ons lichaam. Hoewel alle koolhydraten op dezelfde manier door ons lichaam worden afgebroken tot glucose (suiker), zijn niet alle koolhydraten hetzelfde. Je kan koolhydraten namelijk onderscheiden in snelle koolhydraten en langzame koolhydraten.

10 eiwitrijke tussendoortjes voor gezond afvallen

Eiwitrijke tussendoortjes geven een verzadigd gevoel, houden de bloedsuikerspiegel stabiel en helpen jou daardoor bij het afvallen. Daarnaast zorgen eiwitten voor het behoud van spiermassa en herstel van cellen en weefsels. Hier zijn 10 eiwitrijke tussendoortjes die gemakkelijk te maken zijn en on-the-go kunnen worden genuttigd.

Wat is een gezond gewicht (BMI)?

BMI staat voor Body Mass Index. De BMI wordt vaak gebruikt voor het bepalen van de gezondheid van een persoon, gebaseerd op lengte en gewicht. Het wordt gebruikt om te bepalen of iemand ondergewicht, een gezond gewicht of overgewicht heeft. Een gezond BMI ligt tussen de 18,5 en 25.

Verschil diëtist en gewichtsconsulent

Wat is het verschil tussen een diëtist en gewichtsconsulent? Dit is een vraag die ik regelmatig krijg. Want wanneer je wilt afvallen, kun je dan het beste een gewichtsconsulent of diëtist bezoeken? In deze blog ontdek je op welk vlak ze precies van elkaar verschillen en waar je op moet letten.